Telemedycyna

Telemedycyna to standard, która usprawnia pracę lekarzy i placówek medycznych ułatwiając i organizując kontakt z pacjentem.
11Wideorozmowa z pacjentką
Dzięki dostępowi do Internetu i usług telekomunikacyjnych, telemedycyna pozwala na ocenę stanu zdrowia pacjenta na odległość i staje się coraz popularniejszą formą realizacji opieki medycznej.

PODSTAWOWE FUNKCJONALNOŚCI:

1. CZAT.

2. WIDEO.
Przed wizytą online pacjent otrzymuje na maila link do pokoju wirtualnej wizyty. Podczas jej trwania ma możliwość przekazania załączników np.: ze swoimi  badaniami.

4. VoIP.
Czyli rozmowa głosowa przez internet. – całe połączenie jest zabezpieczone szyfrowaniem.

Dzięki dostępowi do elektronicznej dokumentacji i kartoteki pacjenta, ta forma porad umożliwia zapewnienie mu codziennej opieki medycznej bez konieczności wychodzenia z domu. Jeśli zajdzie taka konieczność oraz konsultację wcześniej zleconych wyników badań.

Podstawą jej funkcjonowania są narzędzia, które pozwalają zrealizować ją w sposób komfortowy dla pacjenta          i lekarza. Dla obu stron to możliwość realizowania opieki medycznej z dowolnego miejsca w ustalonym czasie.

11Telemedycyna - rozmowa z pacjentką

Telemedycyna:
Zyskuje pacjent i lekarz.

1. Komfort

łatwiejszy i szybszy dostęp do porady – bez wychodzenia z domu, bez kolejek, bez dzwonienia do rejestracji.

2. opłacalność

Oszczędność czasu i pieniędzy zarówno dla pacjenta jak i lekarza.

3. wygoda

Konsultacja realizowana z dowolnego miejsca.

4. organizacja

Redukcja wizyt z powodu absencji pacjenta.

Telemedycyna rozwiązuje wiele obecnych problemów i niedogodności w zakresie kontaktów na linii pacjent lekarz / placówka medyczna.

  • Podczas teleporady lekarz może stwierdzić, czy konieczny jest kontakt bezpośredni.
  • Wielu pacjentów skorzysta z takiej możliwości konsultacji dzięki czemu uniknie ryzyka powikłań zdrowotnych w przypadku odkładania wizyty z powodu braku czasu czy możliwości dotarcia do placówki medycznej.
  • Możliwość sprawowania codziennej opieki medycznej czy kontynuacji leczenia. Jeśli wcześniejsza wizyta już się odbyła bezpośrednio w placówce i zostały zlecone badania – kolejna może się odbyć w ramach teleporady a dzięki dostępowi do badań, wyników, zaleceń i karty pacjenta lekarz może wystawić skierowanie, e-receptę, zwolnienie czy zlecić kolejne badania.

Czy połączenie z pacjentem za pomocą telemedycyny jest szyfrowane?

Tak, rozmowy wideo, wiadomości w czacie i rozmowy głosowe voip są szyfrowane między lekarzem i pacjentem.

Czy lekarz potrzebuje jakiś dodatkowych aplikacji albo urządzeń by realizować telemedycynę z pacjentem?

Żeby realizować telemedycynę z pacjentem wystarczy tylko dostęp do Medyc z poziomu przeglądarki. Tylko tyle jest wymagane. Nie trzeba żadnych dodatkowych aplikacji, wtyczek ani urządzeń.

W jaki sposób wizyta telemedyczna przebiega z punktu pacjenta?

Pacjent dostaje link do pokoju telemedycznego gdzie spotyka się z lekarzem w ramach videochatu. W razie rozmowy głosowej pacjent otrzymuje telefon od lekarza i przeprowadza wizytę przez telefon.

Czy pacjent może oddzwonić do lekarza na telefon po zakończonej wizycie?

Nie, nie ma takiej możliwości. Pacjent próbując zadzwonić na numer z którego uprzednio odebrał kontakt od lekarza otrzyma odpowiedź że nie ma takiego numeru. Wszystko po to by przeszkadzać w pracy lekarzowi który realizuje kolejną poradę.

Testuj za darmo
przez 30 dni

Bezpłatnie i bez zobowiazań
– podejmij świadomą decyzję.

skonsultuj się z doradcą
+48 697 006 797

kontakt@medyc.pl Pon. – Pt. 08:00-16:00

 

sprawdź nasze pakiety na start

Potrzeby każdej placówki są inne. Wybierz gotowe pakiety lub sprawdź dostępne moduły.
Złożymy dla ciebie system szyty na miarę. PŁAĆ TYLKO ZA TO, Z CZEGO NAPRAWDĘ KORZYSTASZ.
skontaktuj się z doradcą:
+48 697 006 797
kontakt@medyc.pl