Telemedycyna

Telemedycyna to dziedzina medycyny, które wykorzystuje nowoczesne technologie komunikacyjne do świadczenia usług opieki zdrowotnej. Zaawansowane systemy telemedyczne pozwalają wystawić odpowiednią diagnozę bez konieczności wizyty w placówce. Dzięki dostępowi do Internetu i usług telekomunikacyjnych telemedycyna pozwala na ocenę stanu zdrowia pacjenta na odległość i staje się coraz popularniejszą formą realizacji opieki medycznej. Chcesz wprowadzić taką usługę w swojej placówce? Wybierz oprogramowanie telemedyczne Medyc!
11Wideorozmowa z pacjentką
Dzięki dostępowi do Internetu i usług telekomunikacyjnych, telemedycyna pozwala na ocenę stanu zdrowia pacjenta na odległość i staje się coraz popularniejszą formą realizacji opieki medycznej.

PODSTAWOWE FUNKCJONALNOŚCI:

1. CZAT
Umożliwia pacjentom połączenie się z lekarzem za pomocą wiadomości tekstowych. Specjalista na podstawie zadawanych pytań może określić dolegliwości opisywane przez pacjenta. Taka forma wizyty jest doskonałym rozwiązaniem dla pacjentów, którzy z różnych przyczyn nie mają dostępu do technologii wideo.

2. WIDEO
Umożliwia interakcje pacjenta i lekarza za pomocą kamery internetowej oraz mikrofonu. Obie strony rozmawiają ze sobą twarzą w twarz, dzięki czemu lekarz może ocenić stan zdrowia pacjenta na podstawie wirtualnej obserwacji. Przed wizytą online pacjent otrzymuje na maila link do pokoju wirtualnej wizyty. Podczas jej trwania ma możliwość przekazania załączników np.: ze swoimi badaniami.

3. VoIP
(Voice over Internet Protocol) to technologia, która umożliwia pacjentom i lekarzom prowadzenie rozmów głosowych przez internet. Ta forma telemedycyny jest szczególnie przydatna w przypadkach, gdzie wizualna obserwacja nie jest konieczna.

Oprogramowanie do telemedycyny Medyc pozwoli Ci korzystać z najbardziej zaawansowanych metod komunikacji zdalnej. Dzięki dostępowi do elektronicznej dokumentacji i kartoteki pacjenta ta forma porad umożliwia zapewnienie pacjentowi codziennej opieki medycznej bez konieczności wychodzenia z domu, a jeśli zajdzie taka konieczność, również konsultację wcześniej zleconych wyników badań. Warto pamiętać, że Wszystkie usługi telemedyczne zabezpieczone są specjalnym szyfrowaniem, co uniemożliwia wyciek danych pacjentów.

Ponadto telemedycyna umożliwia udzielenie pomocy osobom mieszkającym w znacznej odległości od placówek medycznych. Dzięki temu mogą zyskać pomoc na bardzo wysokim poziomie bez konieczności podróży.

11Telemedycyna - rozmowa z pacjentką

Telemedycyna:
Zyskuje pacjent i lekarz.

1. Komfort

łatwiejszy i szybszy dostęp do porady – bez wychodzenia z domu, bez kolejek, bez dzwonienia do rejestracji.

2. opłacalność

Oszczędność czasu i pieniędzy zarówno dla pacjenta jak i lekarza.

3. wygoda

Konsultacja realizowana z dowolnego miejsca.

4. organizacja

Redukcja wizyt z powodu absencji pacjenta.

Opieka telemedyczna rozwiązuje wiele obecnych problemów i niedogodności w zakresie kontaktów na linii pacjent lekarz / placówka medyczna.

 

Podczas teleporady lekarz może stwierdzić, czy konieczny jest kontakt bezpośredni. Wielu pacjentów skorzysta z takiej możliwości konsultacji, dzięki czemu unika ryzyka powikłań zdrowotnych w przypadku odkładania wizyty z powodu braku czasu czy możliwości dotarcia do placówki medycznej.

 

Możliwość sprawowania codziennej opieki medycznej czy kontynuacji leczenia. Jeśli wcześniejsza wizyta już się odbyła bezpośrednio w placówce i zostały zlecone badania – kolejna może się odbyć w ramach teleporady a dzięki dostępowi do badań, wyników, zaleceń i karty pacjenta lekarz może wystawić skierowanie, e-receptę, zwolnienie czy zlecić kolejne badania

Jakie możliwości daje system telemedyczny?

Konsultacje telemedyczne pozwalają na:

  • skonsultowanie wyników badań
  • poproszenie o receptę
  • monitorowanie stanu zdrowia bez wychodzenia z domu
  • szybkie przekazywanie informacji pomiędzy pacjentem a lekarzem (i odwrotnie)
  • przekazywanie informacji między specjalistami z różnych ośrodków medycznych w kraju i na świecie.

Telemedycyna przyniosła prawdziwą rewolucję w opiece zdrowotnej, nasze oprogramowanie medyczne umożliwia korzystanie z różnych form telemedycyny, takich jak czat, wideo i VoIP. To nowoczesne rozwiązanie przynosi korzyści zarówno pacjentom, którzy mogą szybko uzyskać poradę lekarską, jak i personelowi medycznemu, który może oferować innowacyjne rozwiązania i poprawić jakość obsługi. Telemedycyna zmienia sposób opieki zdrowotnej, zwiększając jej dostępność dla każdego. 

Wybierz niezawodny program do telemedycyny i ułatw swoim pacjentom korzystanie z opieki zdrowotnej! Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły oferty.

Czy połączenie z pacjentem za pomocą telemedycyny jest szyfrowane?

Tak, rozmowy wideo, wiadomości w czacie i rozmowy głosowe voip są szyfrowane między lekarzem i pacjentem.

Czy lekarz potrzebuje jakiś dodatkowych aplikacji albo urządzeń by realizować telemedycynę z pacjentem?

Żeby realizować telemedycynę z pacjentem wystarczy tylko dostęp do Medyc z poziomu przeglądarki. Tylko tyle jest wymagane. Nie trzeba żadnych dodatkowych aplikacji, wtyczek ani urządzeń.

W jaki sposób wizyta telemedyczna przebiega z punktu pacjenta?

Pacjent dostaje link do pokoju telemedycznego gdzie spotyka się z lekarzem w ramach videochatu. W razie rozmowy głosowej pacjent otrzymuje telefon od lekarza i przeprowadza wizytę przez telefon.

Czy pacjent może oddzwonić do lekarza na telefon po zakończonej wizycie?

Nie, nie ma takiej możliwości. Pacjent próbując zadzwonić na numer z którego uprzednio odebrał kontakt od lekarza otrzyma odpowiedź że nie ma takiego numeru. Wszystko po to by przeszkadzać w pracy lekarzowi który realizuje kolejną poradę.

Testuj za darmo
przez 30 dni

Bezpłatnie i bez zobowiazań
– podejmij świadomą decyzję.

skonsultuj się z doradcą
+48 697 006 797

kontakt@medyc.pl Pon. – Pt. 08:00-16:00

sprawdź nasze pakiety na start

Potrzeby każdej placówki są inne. Wybierz gotowe pakiety lub sprawdź dostępne moduły.
Złożymy dla ciebie system szyty na miarę. PŁAĆ TYLKO ZA TO, Z CZEGO NAPRAWDĘ KORZYSTASZ.
skontaktuj się z doradcą:
+48 697 006 797
kontakt@medyc.pl